Zapraszamy na media społecznościowe:
ZAPEWNIAMY:
- kształcenie ogólne wraz z zajęciami dodatkowymi z wizażu i stylizacji
- przygotowywanie do pracy w zawodach związanych z kreowaniem wizerunku, wizażem i stylizacją
- zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli, którzy indywidualnie i z zaangażowaniem traktują uczniów
- przygotowywanie do uzyskania średniego wykształcenia oraz zdania egzaminu maturalnego
- stworzenie szans na zapoznanie się z zostanie z pracą stylisty oraz wizażysty
- uzyskiwanie wiedzy i umiejętności pozwalających na dalsze kształcenie się w zawodzie kierunkowym w zakresie kosmetyki, pielęgnacji zdrowia i ubioru.
PRZEDMIOTY W ZAKRESIE ROZSZERZONYM: język polski, język angielski,biologia
Po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącego z elementami wizażu i stylizacji uczeń może kontynuować naukę na kwalifikacyjnych kursach zawodowych, w szkole policealnej wizażu i stylizacji lub na studiach wyższych związanych z kosmetologią i/lub stylizacją.
ZAWÓD WIZAŻYSTA
Wizażysta zajmuje się przede wszystkim tworzeniem makijażu, jednakże wykonuje także inne zabiegi upiększające. Przeprowadza analizę kolorystyczną typu urody, rodzaju cery, w celu wykonania odpowiedniego makijażu, koryguje niedoskonałości urody, współpracuje z fotografami lub operatorami filmowymi w przypadku charakteryzowania modelek i aktorek.
WYKSZTAŁCENIE WIZAŻYSTY
Do wykonywania tego zawodu trzeba się wszechstronnie przygotować, ponieważ zawód ten polega na kreowaniu wizerunku zewnętrznego danej osoby. Zazwyczaj, aby móc wykonywać ten zawód trzeba ukończyć studia kosmetologiczne, szkoły policealne lub odpowiednie kursy i szkolenia z podstaw wizażu.
ZAWÓD STYLISTA
Stylista kreuje nowy wizerunek swojego klienta. Zawód stylisty łączy w sobie umiejętności zarówno z zakresu wizażu, fryzjerstwa, jak i charakteryzacji.
Stylista powinien cechować się ciekawością poznawczą, gdyż ten zawód wymaga ciągłego rozwoju. Z jednej strony podążania za trendami modowymi, z drugiej doskonalenia własnych kompetencji zawodowych podczas branżowych szkoleń i pokazów. W tej branży trzeba być nośnikiem nowinek, a często wręcz wyprzedzać trendy.
Kreatywność, elastyczność i uzdolnienia artystyczne to nieodzowne atrybuty sukcesu stylisty.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Pracy w zawodzie stylisty lub wizażysty można szukać w agencjach modelek, telewizji, prasie, teatrze, agencjach reklamowych czy public relations, salonach kosmetycznych. Według ekspertów stylista / wizażysta to zawód przyszłości.
PROGRAM NAUCZANIA WIZAŻU I STYLIZACJI
WIZAŻ
- warsztat wizażysty - omówienie kosmetyków kolorowych, pielęgnacyjnych i akcesoriów niezbędnych w pracy wizażysty, higiena i organizacja pracy;
- podstawy plastyki - koło barw, złudzenia optyczne, światło i cień, łączenie barw;
- zasady proporcji i symetrii w makijażu;
- techniki modelowania i korekty kształtu twarzy, oczu, ust;
- techniki rozświetlania;
- makijaż korekcyjny/nude;
- makijaż dzienny;
- makijaż biznesowy;
- makijaż wieczorowy;
- makijaż glow / glamour;
- makijaż ślubny (+ omówienie makijażu pana młodego);
- teoria pracy przy sesjach, makijaż fotograficzny;
- makijaż make up no make-up;
- makijaż francuski;
- makijaż smoky eye;
- makijaż cut crease;
- makijaż spotlight;
- insta make up - instagramowe inspiracje;
- makijaż biżuteryjny / artystyczny;
- makijaż kobiety dojrzałej – teoria i pokaz;
- makijaż epokowy (do wyboru lata 20., 30., 60., 80.);
- facecharty;
STYLIZACJA:
- analiza kolorystyczna;
- analiza sylwetki;
- typy sylwetek;
- zasady doboru garderoby;
- kompozycja ubraniowa;
- akcesoria i dodatki;
- znani projektanci i kreatorzy mody;
- influenserzy dzisiejszych czasów;
- światowe domy mody;
- najnowsze trendy w modzie;
- style w ubiorze;
- zasady dress code;
- tworzenie stylizacji w oparciu o najnowsze trendy w modzie;
- modowy upcycling;
- tworzenie kostiumu z materiałów wtórnych.
PODSTAWY HISTORII MAKIJAŻU I MODY:
- moda i makijaż na przełomie wieków od starożytności po współczesność;
- pierwsze magazyny i produkcje filmowe inspirowane historią makijażu i mody.
DZIAŁALNOŚĆ W BRANŻY BEAUTY:
- działalność w sektorze kreatywnym:
- budowanie własnej marki;
- grupy docelowe i kanały dotarcia; - media społecznościowe;
- kursy i szkolenia;
- portfolio;
- możliwości pozyskiwania dotacji na rozwój własnej działalności;
- spotkania z doradcą zawodowym.
P R A C O W N I A
W S P Ó Ł P R A C A
ZAPRASZAMY